Forum Sportowe

Czym jest bigoreksja? Bigoreksja to choroba, obsesja na punkcie swojej umięśnionej i wysportowanej sylwetki. Cierpią na nią głównie mężczyźni, zarówno młodzi jak i starsi, jednak i to nie jest regułą. Pierwszą osobą która użyła tego terminu jesy doktor Harrisone Pope, rok 1997, jest to amerykański psychiatra. Określa się ją również nazwą dysmorfia mięśniowa. To zaburzenie psychiczne, polegające na tym, że siłownia w sposób niewłaściwy postrzegamy nasze ciało. Taka osoba dochodzi do wniosku, że nie wygląda tak, jakby tego oczekiwał i robi wszystko, żeby to jak najszybciej zmienić. Coraz więcej czasu spędza czas na siłowni. Poddaje się ekstremalnie wyczerpującym treningom, aby wreszcie uwidocznić swoje już duże mięśnie. Ta chwila jednak nigdy nie nadchodzi. Nigdy nie osiągnie satysfakcji i przekonania, że można już przestać, ponieważ efekt został osiągnięty. I tutaj leży problem. Chorym na bigoreksję bardzo ciężko jest wytłumaczyć, w jakim znajdują się stanie. Bigoreksja przebiega w różny siłownia sposób i w różnym tempie, w zależności od konkretnej osoby. Zazwyczaj wszystko zaczyna się od ćwiczeń. Najpierw niewymagający trening w domu, bieganie czy podnoszenie jakichś ciężarów. Potem dochodzi siłownia i intensywniejsze kształtowanie swojej sylwetki. Okazuje się że to nie jest wystarczające. Osoba taka zaczyna zażywać różnego rodzaju specyfiki, aby wzmocnić efekty swojej pracy na siłowni. Zmianie ulega również dieta, która jest idealnie zbilansowana, często ustalana w oparciu o własną, często nierzetelną wiedzę. Ostatnim już etapem jest sięganie po sterydy, które siłownia powodują, że ciało zaczyna wyglądać w sposób wręcz nienaturalny. Więcej takich ciekawostek znajdziesz na naszym portalu.

Kulturystyka Online

Po czym można poznać prawdziwego kulturystę na siłowni? To pytanie wydaje się proste – po umięśnionym ciele. Co by się stało gdybyśmy wszystkich obecnych na siłowni przebrali w te same stroje dresowe i zasłonili muskularne łydki i bicepsy? Czy wtedy potrafiłbyś odpowiedzieć na to pytanie? Po pierwsze – kulturyści nie są tak zwanymi sezonowcami. Dla nich trening trwa 12 miesięcy. Oczywiście jego rodzaj oraz intensywność często się zmienia, w zależności czy są przed, czy posezonie. Chodzi tutaj fakt regularności: kulturystów na siłowni można spotkać zatem o każdej porze roku, a nie tylko przed wakacjami. Kolejną cechą odróżniającą stałęgo od sezonowego bywalca siłowni jest fakt, iż kulturysta wie, co będzie robił podczas swojego treningu. Jest bardziej doświadczony i nie rzuca się zawsze na pierwszą, lepszą maszynę która jest wolna. Kulturysta nie przychodzi na siłownię, żeby zrobić coś – on przychodzi po to, by zrobić porządny wcześniej zaplanowany trening. Żaden kulturysta nie zapomina o rozgrzewce swoich mięśni. Wie że w taki sposób musi przygotować swoje mięśnie do wysiłku i nie chce się nabawić kontuzji. Lecz na siłownie często chodzą osoby, które słowo rozgrzewka znają tylko z nazwy i nie wiedzą po co ją stosować. Kulturysta także przykłada dużą wagę do kolejności wykonywania wszystkich ćwiczeń, a także obciążeń, na jakich pracuje. Stara się szanować swoje ciało i z rozmysłem stawia przed nim nowe wyzwania między innymi w postaci większego obciążenia. Więcej info w kolejnych artykułach na naszym portalu.

Kulturystyka i Fitness

Każdy zdaje sobie sprawę, że chciałby mieć ładne i wyrzeźbione ciało. Musisz jednak pamiętać, iż godziny intensywnego treningu na siłowni to nie wszystko co musisz zrobić aby to osiągnąć. Jeśli chcesz mieć wymarzoną sylwetkę, powinieneś zmienić w sobie dużo nawyków dotyczących tak zwanych nałogów żywieniowych. Przydatne są również różne suplementy diety, takie jak kreatyna, przeznaczona dla osób uprawiających siłownia ten ciężki sport. Czym jest zatem kreatyna? Jest to związek, wokół którego jest wiele mitów. W rzeczywistości jest to nośnik energii w komórkach mięśniowych, dzięki temu pozwoli nam na zoptymalizowanie efektów naszego treningu. Kreatyna jest popularna szczególnie u osób zaczynających swoją przygodę z siłownią i bardzo często jest to pierwszy siłownia suplement, który kupują. Czy kreatyna ma jakieś skutki uboczne? Jedynym udowodnionym skutkiem zażywania kreatyny jest przyrost masy naszego ciała, związany z zatrzymywaniem wody w tkance mięśniowej. Oprócz tego, w rzadkich przypadkach mamy do czynienia z łagodnymi schorzeniami układu moczowego oraz sercowo-naczyniowego. Zażywanie kreatyny zgodnie z poradami fachowców nie powinno jednak przynieść żadnych negatywnych skutków. Gdzie można zakupić kupić kreatynę? Zakup obojętnie jakich suplementów i odżywek powinien odbywać się u sprawdzonego dostawcy, posiadającego certyfikowany i bezpieczny towar. Dobrym wyborem będzie sklep dla kulturystów lub sklep ze sprzętem sportowym, przede wszystkim siłownia kulturystycznym, gdzie oprócz kreatyny można znaleźć dużo innych przydatnych suplementów. Zapraszamy do czytania artykułów na naszej witrynie.

Suplementy i Odżywki

Od dawna wiadomo, że budowanie dużej masy mięśniowej wymaga czasu i przede wszystkim zaangażowania osoby ćwiczącej. Pierwsze efekty nie przychodzą od razu i często są widoczne dopiero po dłuższym czasie systematycznych treningów. I to niestety główny powód rezygnacji z ćwiczeń dla wielu siłownia początkujących adeptów kulturystyki, którzy nie mają na tyle cierpliwości. W ostatnich czasach, coraz większą popularność zdobywa tak zwana metoda bodybuilding, polecana wszystkim tym, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę ze sportem sylwetkowym takim jak fitness czy kulturystyka. O co chodzi w tej metodzie budowania ciała? Przed przystąpieniem do programu treningowego, warto zapoznać się z jej krótką charakterystyką. Ułatwi to wykonywanie ćwiczeń i zrozumienie wszystkich siłownia mechanizmów, które decydują o przyroście naszej masy mięśniowej. Na początek, wartość obciążenia podczas treningu nie powinna być za bardzo eksploatująca – musi ona wynosić od 45 do 75 procent naszego maksymalnego obciążenia. Oprócz tego, liczba serii nie powinna być mniejsza niż trzy i większa niż sześć (liczba powtórzeń w serii – od sześciu do dwunastu) – ma to ogromne znaczenie dla regeneracji tkanki mięśniowej i dla odpowiedniego wykorzystania substancji energetycznych, zgromadzonych w naszym organizmie. Ważny jest także odpoczynek między poszczególnymi seriami, który powinno się prowadzić przynajmniej do momentu wyrównania oddechu trenującego. Jeśli chodzi o technika, to powinno się je realizować w tempie siłownia umiarkowanym – ważna jest w tym wypadku skoordynowana praca odpowiednich partii mięśniowych oraz oddech. Więcej informacji w kolejnych artykułach na naszym portalu.

Forum Siłownia

Witam Cię na naszym portalu kulturystycznym o sportach sylwetkowych takich jak fitness, kulturystyka i sporty siłowe. Na naszym portalu znajdziesz mnóstwo ciekawych informacji ze świata kulturystyki. Relacje z Mistrzostw, różnych zawodów, debiutów, targów i wszystkiego co związane jest z tym siłownia sportem. Portal ma również na celu przedstawienie dużo różnych diet kulturystycznych. Wyróżniamy w zależności od celu między innymi diety takie jak: dieta na masę mięśniową, dietą na redukcje tkanki tłuszczowej, dietę na rzeźbę, dietę na siłę i wiele innych. Dosyć popularną dietą na przełomie lat 2013 oraz 2014 stała się dieta intermittent fasting w skróce IF. Dieta ta występuję też pod nazwami takimi jak: leangains, jem nie jem, okresowy post ale my będziemy trzymać się nazwy if. Na czym ta dieta polega? Postaram się to opisać krótko w tym artykule. Otóż oczywiście jest to dieta głównie dla osób chcących zgubić zbędne kilogramy, chociaż może być również stosowane przy tak zwanych treningach siłownia na masę. To jednak najbardziej polecana jest na wycince. Główne założenia tej diety to fakt że dzieli się ona na 2 etapy: pierwszy etap to okres nie jedzenia, czyli mini głodówki przez kilka godzin a drugim etapem jest okres przyjmowania posiłków. Najbardziej popularnym rozkładem godzin jest 16 nie jedzenia oraz 8 jedzenia. Wydaje mi się że na takim podziale każdy powinien zacząć swoją przygodę z siłownią, później można zmniejszyć okres jedzenia do na przykład siłownia 4 godzin ale to już jest sprawa indywidualna, każdy powinien ułożyć to sobie pod siebie. Bo wiadomo że na każdego ta dieta zadziała inaczej. To na razie tyle, więcej informacji w kolejnych artykułach. Zapraszam do czytania.

Siłownia Forum

Miło, że trafiłeś na naszą stronę. W kilka zdaniach postaram się przedstawić Tobie, co ciekawego możesz znaleźć na naszej witrynie. Oczywiście głównie artykuły z dziedzin kulturystyki i fitness. Może na początek zacznijmy od diety, bo chyba jest najważniejsza w tym sporcie. Chociaż dużo osób początkujących nie przykłada do niej zbyt dużej uwagi, nie wiedząc co przez to traci. Wiadomo nie od dziś że aby nasze treningi przynosiły zamierzone efekty musimy mieć solidną dietę, bo to dzięki niej nasz mięśnie się rozrastają. Nie stosując żadnej diety, mogę Wam powiedzieć od razu nie zbudujecie dobrej sylwetki, Wasze mięśnie nie osiągną takich wymiarów z których moglibyście być zadowoleni i to samo tyczy się odchudzania, bez diety nie liczcie na zbyt duże efekty. Jeśli w ogóle jakiekolwiek będą. Co innego jeśli Wasz dieta będzie dopięta na ostatni guzik, wtedy dopiero można powiedzieć że zaczyna się zabawa z siłownią i wszystko zaczyna mieć ręce i nogi. Przy redukcji można bardzo łatwo kontrolować kalorie, jeśli w danym tygodniu waga stoi w miejscu to żaden problem, zmniejszymy trochę pulę kalorii i od razu zobaczymy efekty. Do tego z czasem można dodawać trochę treningów tlenowych, cardio czy aerobowych i waga będzie spadać z tygodnia na tydzień. Najbardziej optymalnym wskaźnikiem jest pozbywanie się wagi około 0,5 do 1 kg tygodniowo. Wtedy można powiedzieć że nasz redukcja przebiega prawidłowo. Z masą jest odwrotnie, jeśli mięśnie nie rosną – dodajemy kalorii im mniej będziemy dodawać tym ta masa będzie lepsza jakościowo tzn będzie zawierała mniej tłuszczu, a przecież o to chodzi. Więcej info na naszej stronie.

Kulturystyka Forum

Gorąco witam na naszej stronie osoby których pasją jest trening na siłowni oraz cała otoczka jaka jest związana z tym żelaznym sportem. Znajdziecie u nas opis różnych ćwiczeń na siłowni. Na każdą partię ciała najlepsze ćwiczenia, czy też metody treningowe. Wiele osób priorytetowo traktuje treningi ramion czyli bicepsów oraz tricepsów. Dosyć popularny jest ostatnio trening który ma służyć powiększeniu siłownia właśnie obwodu naszych ramion. Trening ten nazywa się armageddon. Są różne opinie na temat tej metody, ale większość osób radzi ten trening tylko osobom zaawansowany z dłuższym stażem treningowym. Ja również tak zalecam, gdyż osoby początkujące mogą tym planem tylko się przetrenować i spalić swoje mięśnie, a chyba nie takiego efektu oczekujemy. Sprawdzałem kiedyś ten trening i muszę przyznać, że na mnie zadziałał on bardzo dobrze, ale oczywiście muszę dodać że dieta była dopięta na siłownia ostatni guzik co jest bardzo ważne przy stosowaniu tego treningu. Obwód ramienia z tego co pamiętam wzrósł o 1 cm, co wtedy było dla mnie bardzo dużo. Trening ten stosuje się 2 razy w tygodniu, np poniedziałek i czwartek. Dzieli się on na 2 etapy po 3 tygodnie, łącznie trening trwa 6 tygodni. Jeden trening armageddon składa się z ćwiczeń na 3 małe partie ciała. Są to bicepsy, tricepsy oraz przedramiona. Musimy pamiętać o tym, żeby w okresie siłownia trenowania armageddonu, pozostałe partię takie jak plecy, klatka piersiowa, barki, brzuch, nogi trenować nieco lżej, aby nasz organizm miał czas żeby się zregenerować. Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie, zapraszamy do czytania.

Forum Kulturystyka

Na początek, chciałem serdecznie przywitać wszystkich gości, którzy przywędrowali na naszą stronę internetową. Główna tematyką tej strony jak sama nazwa wskazuje jest kulturystyka ale także wszystkie sporty siłowe takie jak fitness, strongman, siłownia na ręce, trójbój siłowy, dwubój siłowy siłownia czy nawet sztuki walki to jest mma, bjj, judo, karate, aikido, boks i inne. Może najpierw zaprezentuje Wam informacje jakie możecie znaleźć u nas. Oczywiście opiszemy różne popularne metody treningowe. Pewnie znalazłeś w internecie dużo artykułów o poprawie swoich wyników w takiej konkurencji jak wyciskanie sztangi leżąc na ławeczce płaskie. Jest to chyba podstawowe i ulubione ćwiczenie każdego młodego adepta tego pięknego sportu. Dla wielu młodych ludzi jest to wyznacznik siły, niektórym nawet wydaje się, że wystarczy trenować ciężko to jedno ćwiczenie a wówczas rozwinie się cała nasz siłownia muskulatura – od razu mówimy nic bardziej mylnego. Ale skoro już wspomniałem o treningu na mięśnie klatki piersiowej to przedstawię Wam krótko ciekawy trening. Ów metoda nazywa się treningiem niemieckich ciężarowców, która ma za zadanie zwiększyć siłę w wyciskanie na ławeczce. Metoda polega na tym że wykonujemy 2 razy w tygodniu trening klatki piersiowej to jest 10 serii, zgodnie z tym planem. Między seriami krótkie przerwy. Cały trening trwa 12 tygodni. Przyznam siłownia szczerze, że sam kiedyś sprawdzałem tą metodę na sobie i efekty były naprawdę zadawalające. Musimy tylko pamiętać a pozostałe partie trenować wówczas trochę lżej aby się nie przetrenować. Ale więcej dowiecie się na naszej witrynie. Zapraszamy do czytania.

Kulturystyka

Witaj na naszej stronie internetowej. Nasza witryna powstała by pomagać innym młodym, początkującym adeptom świata kulturystyki i fitness. Chociaż, mamy nadzieję siłownia że bardziej doświadczeni zawodnicy tego sportu również znajdą na naszej stronie dużo pożytecznych informacji. Co znajdziesz na naszej stronie? Na pewno dowiesz się jak ułożyć swój własny trening, jakie ćwiczenia układać aby treningi przynosiły zamierzone efekty. Wiadomo, że główne ćwiczenia to te które wchodzą w skład trójboju siłowego czyli wyciskanie sztangi na ławce płaskiej, przysiad ze sztangą na barkach oraz martwy ciąg. Są to ćwiczenia angażujące wszystkie mięśnie człowieka, gdy dodamy do nich kilka ćwiczeń izolowanych to już możemy powiedzieć, iż nasz trening jest optymalny. Pamiętajmy, że siłownia nie wystarczy trenować – tak jak sądzi większość początkujących amatorów tego sportu – tylko biceps i klatki, bo wtedy nasza sylwetka nie będzie się dobrze prezentować. Musisz pamiętać, iż jeżeli będziesz układał swój plan treningowy, trenować musisz wszystkie swoje mięśnie to znaczy: mięśnie pleców, naramienne, klatkę piersiową, brzuch, nogi to jest czworogłowe i dwugłowe, ramiona czyli tzn bicepsy(dwugłowe) oraz tricepsy(trójgłowe). Dużo osób nie trenuję nóg, musisz wiedzieć, że jest to duży błąd. Pomijając już że ogólnie Twoja sylwetka będzie się źle siłownia prezentować z tylko umięśnioną górną częścią ciała i cienkimi nogami. Ale o tym wszystkim powiemy Ci w naszych artykułach. Zapraszamy do zapoznania się z nimi, przeczytaj wszystkie bo naprawdę warto.

Forum Kulturystyczne

Witamy na naszej witrynie wszystkich kulturystów, lub też zawodników fitness a także sportów siłowych, sztuk walki. Mamy nadzieję, że każda osoba znajdzie u nas coś wyjątkowego dla siebie. Postaramy się Wam przedstawić różne metody treningowe takiej jak popularny trening na mięśnie siłownia brzucha czyli aerobiczna szóstka weidera w skrócie – a6w, który polega na uwidocznieniu naszych mięśni prostych i skośnych brzucha. Dowiecie się jaka jest nasza opinia na temat tego popularnego przez internautów systemu treningowego. Również znajdziecie tutaj kilka słów o innym modnym treningu na tą samą część ciała czyli abs, postaramy się Wam przekazać wady i zalety tych treningów oraz ogólnie podsumujemy czy warto naszym zdaniem stosować się do tych metod. Musimy pamiętać siłownia o tym co jest najważniejsze aby nasze mięśnie brzucha były widoczne. Ponieważ, musicie wiedzieć że każdy człowiek ma mięśnie brzucha, mniejsze lub większe. Ale to czy są one widoczne w głównej mierze jest zasługą naszej tkanki tłuszczowej. Jeśli mamy za dużo tłuszczu to choćby nasze mięśnie brzucha były olbrzymie i tak nie będzie ich widać i o tym musicie przede wszystkim pamiętać. Chcesz aby Twoje mięśnie były widoczne? Musisz zredukować swój tłuszcz. A możesz to zrobić dzięki treningom oczywiście też siłowym ale przede wszystkim aerobowym, tlenowym, tak zwanym cardio. Bo te treningi są najbardziej efektowne przy spalaniu tkanki tłuszczowej. Oczywiście nie możemy zapominać siłownia o diecie, bo dieta jest bardzo ważne przy redukcji. Musimy ją trzymać na ujemnym bilansie kalorycznym, ale o tym później. Zapraszam do czytania tekstów na naszej witrynie.